Friday, August 5, 2011

.: Aku Join Bloglist Ramadhan Umar Faruq!! :.


nak join?? jom klik bawah ni..


       okeyh.. bila cikbee duk skodeng belog umar faruq ni, cikbee rasala kan, better letak border dekat belog post or even kat gadget post tu pon.. sebab nampak sikit separation between booth of column kan.. pastu tang kaler itam tu, cikbee suka dah sebab itam merah n kunin ni salah tiga kaler ferevet lah.. n ape kata fb badge tu letak kat atas ? cikbee ase its better kot.. urm tang lain2 ok dimata cikbee...


      kelebihan ramadan antaranya ialah, terdapat malam lailatulqadar,, "Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al Quran) ini pada Lailatul Qadar. Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Lailatul Qadar itu?Lailatul Qadar itu lebih baik dari seribu bulan. Pada malam itu, turun malaikat Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut). Sejahteralah malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar."
 [Al Qadr: 1-5], selain itu kita juga akan diampunkan segala dosa yg lalu,,, "Sesiapa yang mendirikannya (Ramadhan) dengan penuh keimanan dan  keikhlasan nescaya akan diampunkan baginya apa dosanya yang lalu.[Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmidzi, Abu Daud, Nasai'e, Malik, Ahmad dan Baihaqi] dan dari segi kekeluargaan pula, kita dapat mengeratkan silatulrahim diantara famili.. dimana sebelom ni mak ayah asyik bz je kan.. tapi bila tiba dibulan yg mulia ni, diorang masak sama2, pg masjid sama2 , bertadarus sama2 senang kata everitin is together2 lah..hee.. n ganjaran dibulan mulia ni pon banyak n kita berpeluang untuk "topup" pahala kita berkali ganda.. ;)



till then..
papaii..
p/s:: bila mata tak leh nak lelap, camni lah jadinye...
heee







5 comments:

Iryana said...

cikbee...ajarkan wat border.....kita wat border..jadi separuh2 jer...tolonnnnnnn....
nk kemas cam blog cikbee gak..plz....

Luqeem™ said...

sy join jgak ..hee

sYabiebieY haLym said...

iryana :: nanti cikbee wat tutorial ya... :)

sYabiebieY haLym said...

luqeem;; jom..join reramai..heee

Umar Faruq said...

thanx ya.. dah letak dalam list.. sorry x smpt reply.. bz cket.. :)